Jeśli zepsuł Ci się silnik stoisz przed poważnym dylematem:
czy musisz wymienić silnik na nowy ?
czy może szukać silnika używanego ?
czy jednak remontować swój silnik ?
Które rozwiązanie będzie najlepsze ?
Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na te pytania, to który sposób naprawy będzie najkorzystniejszy zależy od konkretnego przypadku.
W takiej sytuacji zawsze pomagamy naszym klientom wybrać najbardziej rozsądne rozwiązanie dla danego przypadku.
W naszym serwisie posiadamy nowe silniki w konkurencyjnych cenach
oraz silniki używane z pewnego źródła z gwarancją nawet do 2 lat
wykonujemy też remonty kapitalne udzielając na nie do 3 lat gwarancji.
Żeby podjąć decyzję jakie rozwiązanie w danej sytuacji będzie optymalnym sposobem naprawy samochodu, trzeba najpierw zdiagnozować uszkodzenia silnika, poznać przyczynę awarii oraz stopień uszkodzeń, sprawdzić stan podzespołów silnika, oraz elementów jego osprzętu. Często to niesprawność wtryskiwaczy lub filtra cząstek stałych czy turbosprężarki mogły być przyczyną awarii silnika. Wtedy ich wymianę bądź naprawę trzeba również wkalkulować w całkowity naprawy. Zdarza się też odwrotna sytuacja, że w skutek niedostatecznego smarowania lub w wyniku zanieczyszczenia oleju opiłkami z zacierającego się silnika dochodzi do zniszczenia turbosprężarek.
Zazwyczaj do takiej weryfikacji i wyceny konieczne jest rozebranie silnika na części a czasem także poddanie sprawdzeniu przy użyciu specjalistycznych urządzeń pomiarowych jego poszczególnych elementów.
Dopiero po takim sprawdzeniu można stwierdzić czy silnik nadaje się do naprawy i określić ewentualny koszt jego remontu. W przypadku niektórych uszkodzeń remont może być niemożliwy lub nieopłacalny.
Jeśli znamy już cenę remontu warto porównać ją z innymi możliwymi rozwiązaniami, biorąc przy tym pod uwagę zakres i czas trwania gwarancji, którą możemy otrzymać w każdym z rozważanych rozwiązań.
Zakup silnika używanego w niektórych przypadkach może być najrozsądniejszym rozwiązaniem, lub też jedynym ekonomicznie uzasadnionym. Takie rozwiązanie powinni rozważyć klienci, którzy potrzebują silnik do bardzo młodego samochodu, ponieważ do takich samochodów można znaleźć na rynku silniki z samochodów "potestowych".
Najczęściej są to silniki są z minimalnymi przebiegami i kosztują od 10- 40 % ceny nowego silnika, to znacznie mniej niż koszt ewentualnego remontu takiego silnika. W tej cenie otrzymujemy jednostkę prawie że nową z gwarancją.
Do zakupu silnika używanego będą też zmuszeni właściciele samochodów kilkunastoletnich, ponieważ koszt remontu kapitalnego ich silnika, nie mówiąc już o nowym silniku, często mógłby przekroczyć wartość samochodu.
Najtrudniejszy wybór stoi przed właścicielami samochodów kilkuletnich, do których nie znajdziemy już na rynku silników z egzemplarzy potestowych i musimy szukać jednostek z samochodów używanych, najczęściej powypadkowych. Zakup takiego silnika niestety wiąże się z dużym ryzykiem, ponieważ często nie jesteśmy w stanie ustalić jego rzeczywistego przebiegu, nie poznamy jego wcześniejszej historii, skąd pochodził ani jak był użytkowany. Silnik używany z pewnego źródła z gwarancją to też nie będzie mały wydatek a nigdy nie otrzymamy takich warunków gwarancji jak na silnik po remoncie, dlatego jeśli taki używany silnik miał by być niewiele tańszy niż koszty regeneracji to zdecydowanie zalecamy wyremontować swoją jednostkę.
Zakup silnika nowego to koszt od około 20 tysięcy za prosty silnik benzynowy, przez kilkadziesiąt tysięcy złotych za V6 TDI i nawet ponad 200 tysięcy za silniki V8. W przypadku pojazdów powyżej 8 - 10 lat koszt samego nowego silnika najczęściej przewyższa wartość samochodu. Pamiętajmy że kupując nowy silnik w tej cenie otrzymujemy silnik bez osprzętu. W autoryzowanych serwisach Volkswagen Audi Seat Skoda oferują czasami silniki zwane austauchmotor (znaczy silnik na wymianę). Są to nowe silniki w trochę lepszych cenach. Warunkiem zakupu silnika zamiennego w ASO jest zwrot jednostki nie posiadającej uszkodzeń nie mających związku z normalną eksploatacją. Niestety program ten jest wycofywany i takie silniki występują już tylko do nielicznych modeli.
W naszej firmie wykonujemy remonty silników. Remontami silników zajmujemy się już prawie 30 lat, obecnie wykonujemy średnio 15 napraw tygodniowo. Naszymi stałymi odbiorcami są serwisy i warsztaty niezależne z Niemiec, Austrii, Czech i Słowacji. Na silniki regenerowane udzielamy gwarancję 12 miesięcy, z możliwością przedłużenia nawet do 36 m-cy.
Właścicielem i autorem strony jest: VAG-EXPERT Niezależny Serwis Samochodów Volkswagen Audi Seat Skoda Porsche