Opis prac wykonywanych podczas remontu silnika

Silnik rozbierany na części podstawowe.
Usuwamy wszystkie uszczelki, simeringi, panewki i pierścienie tłokowe. Tych elementów nigdy nie wykorzystujemy do ponownego montażu w naprawianym silniku. Zawsze stosujemy nowe.
Wszystkie części są myte wstępnie, a następnie trafiają do myjni ultradźwiękowej, gdzie są dokładnie i precyzyjnie oczyszczane z wszelkich zanieczyszczeń za pomocą technologi kawitacji z wykorzystaniem fal ultradźwiękowych. Ta nowoczesna metoda mycia zapewnia perfekcyjne oczyszczenie wszystkich elementów silnika także w najbardziej niedostępnych miejscach, takich jak kanały olejowe, dolotowe i wydechowe, nie powodując uszkodzeń czy zarysowań.
Po takim oczyszczeniu następuje dokładny przegląd, precyzyjny pomiar i ocena zużycia i kondycji oraz weryfikacja, elementów nadających się do ponownego wykorzystania.
Blok i głowica silnika są sprawdzane na szczelność kanałów. Następnie blok jest honowany lub szlifowany albo tulejowany ( w zależności od stopnia zużycia oraz technologi napraw przewidzianej przez producenta).
W kolejnym etapie blok silnika jest planowany, oraz kolejny raz myty ultradźwiękowo.
Wał korbowy jest testowany i wyważany komputerowo, a następnie honowany lub szlifowany, albo wymieniany.
Głowica silnika jest planowana, frezowane są gniazda zaworowe szlifowane lub wymieniane zawory, oraz montowane nowe prowadnice i uszczelniacze zaworów. W razie potrzeby tulejujemy gniazda pompowtryskiwaczy w silnikach TDI. Po całym procesie sprawdzana jest szczelność kanałów dolotowego wydechowego, oraz olejowych, wodnych i paliwowych. W przypadku stwierdzenia nieszczelności na skutek pęknięć, głowicę wymieniamy. Nie stosujemy głowic spawanych.
Podczas składania silnika stosujemy wyłącznie oryginalne części pochodzące od firm produkujących dla koncernu VAG. Nie oszczędzamy na drobiazgach i detalach. Wymieniamy wszystkie zużywające się elementy oraz te które powinno się wymieniać zgodnie z instrukcjami serwisowymi producenta.
Wszystkie czynności naprawcze wykonujemy zgodnie z instrukcjami, używając odpowiednich narzędzi oraz przyrządów specjalistycznych zalecanych przez producenta.
We wszystkich silnikach TSI i TFSI wymieniamy tłoki z pierścieniami, stosując nowe poprawione fabrycznie części.
W naprawianych silnikach 2,0 TDI montujemy ulepszony (wzmocniony) moduł wałków wyważających z pompą oleju. Wymieniamy wszystkie śruby, uszczelki, zaślepki, które konstruktor samochodu zaleca wymienić podczas remontu. Wszystkie części układu rozrządu (łańcuchy, paski, napinacze, ślizgi, rolki i pompy wody) zawsze montujemy nowe. Elementy silnika, które są fabrycznie malowane (np. blok silnika, miska olejowa, osłony i uchwyty) podczas remontu mogą trafić do lakierni, gdzie zostaną wypiaskowane lub szkiełkowane celem usunięcia korozji oraz resztek starej farby, a następnie pomalowane metodą proszkową, specjalnym lakierem odpornym na wysokie temperatury i środki chemiczne.
Lakierowanie elementów metalowych, oraz szkiełkowanie aluminiowych są usługami dodatkowymi (na życzenie klienta) nie są one zawarte w cenie ofertowej remontu, oraz przedłużają czas wykonania całego procesu regeneracji o kilka dni.