Kiedy remont? Kiedy wymiana silnika?

Jeśli zepsuł Ci się silnik stoisz przed poważnym dylematem:

czy musisz wymienić silnik na nowy?

czy może szukać silnika używanego?

czy jednak remontować swój silnik?

Które rozwiązanie będzie najlepsze?

Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na te pytania, to który sposób naprawy będzie najkorzystniejszy zależy od konkretnego przypadku.

W takiej sytuacji zawsze pomagamy naszym klientom wybrać najbardziej rozsądne rozwiązanie dla danego przypadku.

Żeby podjąć decyzję jakie rozwiązanie w danej sytuacji będzie optymalnym sposobem naprawy samochodu, trzeba najpierw zdiagnozować uszkodzenia silnika, poznać przyczynę awarii oraz stopień uszkodzeń, sprawdzić stan podzespołów silnika, oraz elementów jego osprzętu. Często do takiej weryfikacji konieczne jest rozebranie silnika na części a czasem także poddanie sprawdzeniu przy użyciu specjalistycznych urządzeń pomiarowych jego poszczególnych elementów. Dopiero po takim sprawdzeniu można stwierdzić czy silnik nadaje się do naprawy i określić ewentualny koszt takiego remontu. W przypadku niektórych uszkodzeń remont może być niemożliwy lub nieopłacalny. Znając już cenę remontu porównujemy ją z innymi możliwymi rozwiązaniami, biorąc pod uwagę zakres i czas gwarancji, którą możemy otrzymać.

Zakup silnika używanego w niektórych przypadkach może być najrozsądniejszym rozwiązaniem, lub też jedynym opłacalnym.

Takie rozwiązanie powinni rozważyć klienci, którzy potrzebują silnik do bardzo młodego samochodu ponieważ do takich samochodów można znaleźć na rynku silniki z samochodów „potestowych”. Najczęściej są to silniki są z minimalnymi przebiegami i kosztują od 10- 20 % ceny nowego silnika, to znacznie mniej niż koszt remontu takiego silnika, a otrzymujemy jednostkę prawie że nową z gwarancją.

Do zakupu silnika używanego będą też zmuszeni właściciele samochodów kilkunastoletnich, ponieważ koszt remontu kapitalnego ich silnika, często mógłby przekroczyć wartość samochodu.

Najtrudniejszy wybór stoi przed właścicielami samochodów kilkuletnich, do których nie znajdziemy już na rynku silników z egzemplarzy potestowych i musimy szukać jednostek z samochodów używanych, najczęściej powypadkowych. Zakup takiego silnika niestety wiąże się z dużym ryzykiem, ponieważ często nie jesteśmy w stanie ustalić jego rzeczywistego przebiegu, nie poznamy jego wcześniejszej historii, skąd pochodził ani jak był użytkowany. Silnik używany z pewnego źródła z gwarancją to też nie będzie mały wydatek a nigdy nie otrzymamy takich warunków gwarancji jak na silnik po remoncie, dlatego jeśli taki używany silnik jest niewiele tańszy niż koszty regeneracji to zdecydowanie zalecamy wyremontować swoją jednostkę.

Zakup silnika nowego to koszt kilkadziesiąt tysięcy złotych, i najczęściej przewyższa wartość samochodu. W serwisach autoryzowanych Vw Audi Seat Skoda oferują silniki tzw. Austauschmotor (silnik zamienny). Silniki takie to nic innego jak silniki regenerowane (remontowane) w warsztatach remontowych koncernu VAG. Regeneracja silnika polega na wymianie wszystkich zużywających się części mechanicznych z ponownym wykorzystaniem elementów, które nie ulegają zużyciu podczas normalnej eksploatacji samochodu. Warunkiem zakupu silnika zamiennego w ASO jest zwrot jednostki nie posiadającej uszkodzeń mechanicznych. Koszt takiego silnika u dilerów grupy VAG waha się od 18 do 39 tyś złotych, w zależności od modelu.

W naszej firmie wykonujemy remonty silników w podobny sposób jak w warsztatach pracujących dla koncernu Vw AG. Stosujemy się do instrukcji serwisowych, oraz używamy części od tych samych producentów co Vw. Koszt regeneracji wykonanej w naszym warsztacie wynosi od 30-60 % ceny z serwisów autoryzowanych. Remontami silników zajmujemy się ponad 20 lat, obecnie wykonujemy średnio 15 napraw tygodniowo. Naszymi stałymi odbiorcami są serwisy i warsztaty niezależne z Niemiec, Austrii, Czech i Słowacji. Na silniki regenerowane udzielamy gwarancję 12 miesięcy, z możliwością przedłużenia nawet do 36 m-cy. Posiadamy wiele gotowych zregenerowanych silników więc możliwy jest również zakup na zamianę. Niektóre silniki zamienne sprzedajemy również bez obowiązku zwrotu starego zużytego silnika.