Wykaz części wymienianych podczas typowego remontu silnika z wymianą w samochodzie.

dla silników:  BYT, BZB, CAE, CDA, CDH, CDN, CAW, CCZ, CFP, CJK

 

Tłok kompletny z sworzniem tłokowym i pierścieniami 4 szt
Panewki główne wału korbowego 1 komplet
Panewki oporowe wału korbowego  1 komplet
Panewki korbowodowe   1 komplet
Śruba stopki korbowodu  8 szt.
Śruba stopki wału  10 szt.
Prowadnica zaworu (tuleja)  16 szt.
Uszczelniacz trzonka zaworu   16 szt.
Uszczelka głowicy  1 szt.
Śruba głowicy 10 szt.
Łańcuch napędu wałków rozrządu  1 szt.
Łańcuch napędu wałka wyruwnoważającego   1 szt.
Szyny prowadzące (ślizgi) łancuchów rozrządu   6 szt.
Hydrauliczny napinacz łańcucha  2 szt.
Simering wału korbowego tył  1 szt.
Simering wału korbowego przód     1 szt.
Zaślepka bloku silnika   3 szt.
Simering wałka rozrządu 1 szt.
Śruby inne Vw Audi   18 szt.
Uszczelka magistrali olejowej     1 szt.
Uszczelka pompy paliwa    1 szt.
Uszczelka pompy cieczy   1 szt.
Pasek napędu pompy cieczy    1 szt.
Uszczelka kolektora wydechowego  1 szt.
Uszczelki i oringi inne    5 szt.
Świeca zapłonowa BOSCH 4 szt.
Filtr oleju BOSCH   1 szt.
Olej silnikowy CASTROL TITANIUM FST 5W40 (zależnie od modelu samochodu) ok. 5 ltr.
Płyn chłodniczy G12+  (zależnie od modelu samochodu)    ok. 9 ltr.
Olej układu wspomagania (opcjonalnie - zależnie od modelu samochodu)  
Gaz R134A i olej układu klimatyzacji w ilościach zgodnych z zaleceniami producenta.  

 

 

Typowy remont silnika TFSI oznacza naprawę jednostki, która pracuje normalnie ale zużywa nadmierne ilości oleju.

W silnikach z innymi uszkodzeniami np. uszkodzony rozrząd, koszt naprawy będzie wyższy (czasami nieznacznie).

W przypadku zatartych wałków rozrządu, lub uszkodzeń wariatora kosz może wzrosnąć nawet o kilka tyś. złotych.