Opis prac wykonywanych podczas remontu silnika.

 

Silnik rozbierany na części podstawowe. Usuwamy wszystkie uszczelki, simeringi, panewki i pierścienie tłokowe.

Tych elementów nigdy nie wykorzystujemy do ponownego montażu w naprawianym silniku. Zawsze stosujemy nowe.

Wszystkie części są myte wstępnie, a następnie trafiają do myjni ultradźwiękowej, gdzie są dokładnie i precyzyjnie

oczyszczane z wszelkich zanieczyszczeń za pomocą technologi kawitacji z wykorzystaniem fal ultradźwiekowych.

Ta nowoczesna metoda mycia zapewnia perfekcyjne oczyszczenie wszystkich elementów silnika także w najbardziej

niedostępnych miejscach, takich jak kanały olejowe, dolotowe i wydechowe, nie powodując uszkodzeń czy zarysowań.

Po takim oczysczeniu następuje dokładny przegląd, precyzyjny pomiar i ocena zużycia i kondycji oraz weryfikacja, 

elementów nadających się do ponownego wykorzystania. Blok i głowica silnika są sprawdzane na szczelność kanałów.

Następnie blok jest honowany lub szlifowany albo tulejowany ( w zalężności od stopnia zużycia oraz technologi napraw

przewidzianej przez producenta). W kolejnym etapie blok silnika jest planowany, oraz kolejny raz myty ultradźwiekowo.

Wał korbowy jest testowany i wyważany komputerowo, a następnie honowany lub szlifowany, albo wymieniany.

Głowica silnika jest planowana, frezowane są gniazda zaworowe szlifowane lub wymieniane zawory, oraz montowane

nowe prowadnice i uszczelniacze zaworów. W razie potrzeby tulejujemy gniazda pompowtryskiwaczy w silnikach TDI.

Po całym procesie sprawdzana jest szczelność kanłów dolotowego wydechowego, oraz olejowych, wodnych i paliwowych.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności na skutek pęknięć, głowicę wymieniamy. Nie stosujemy głowic spawanych.

Podczas składania silnika stosujemy wyłącznie oryginalne części pochodzące od firm produkujących dla koncernu VAG.

Nie oszczędzamy na drobiazgach i detalach. Wymieniamy wszystkie zużywające się ulementy oraz te które powinno

się wymieniać zgodnie z instrukcjami serwisowymi producenta. Wszystkie czynności naprawcze wykonujemy zgodnie

z instrukcjami, używając odpowiednich narzędzi oraz przyżądów specjalistycznych zalecanych przez producenta. 

We wszystkich silnikach TSI i TFSI wymieniamy tłoki z pierścieniami, stosując nowe poprawione fabrycznie części.

W naprawianych silnikach 2,0 TDI montujemy ulepszony (wzmocniony) moduł wałków wyważających z pompą oleju.  

Wymieniamy wszystkie śruby, uszczelki, zaślepki, które konstruktor samochodu zaleca wymienić podczas remontu.

Wszystkie części układu rozrządu (łańcuchy, paski, napinacze, ślizgi, rolki i pompy wody) zawsze montujemy nowe.

Elementy silnika, które są fabrycznie malowane (np. blok silnika, miska olejowa, osłony i uchwyty) podczas remontu

mogą trafić do lakierni, gdzie zostaną wypiaskowane lub szkiełkowane celem usunięcia korozji oraz resztek starej farby,

a następnie pomalowane metodą proszkową, specjalnym lakierem odpornym na wysokie temperatury i środki chemiczne.

Lakierowanie elementów metalowych, oraz szkiełkowanie aluminiowych są usługami dodatkowymi (na życzenie klienta)

nie są one zawarte w cenie ofertowej remontu, oraz przedłużają czas wykonania całego procesu regeneracji o kilka dni.  

 

 

Wykaz części wymienianych podczas remontu silnika TSI TFSI z wymianą w samochodzie. 

 

Wykaz czesci wymienianych podczas remontu silnika TSI TFSI bez montażu w samochodzie.

 

Wykaz czesci wymienianych podczas remontu silnika TDI CR bez montażu w samochodzie.

 

Wykaz czesci wymienianych podczas remontu silnika 2,5 TDI bez montażu w samochodzie.

  

Wykaz czesci wymienianych podczas remontu silnika 2,5 TDI z montażem w samochodzie.