Honowanie, wytaczanie i wymiana tuleji cylindra.

 

Dynamiczny rozwój techniczny w konstrukcji i budowie silników spalinowych sprawia, że wymagania

w dziedzinie dokładności wymiarowej i jakości powierzchni ich elementów stają się coraz większe.

Sprostanie tym wymaganiom w procesie regeneracji silnika jest bardzo trudne lub nawet niemożliwe

bez stosowania nowoczesnych technologii obróbki, a w szczególności technologii honowania otworów.

Nowoczesna technologia honowania umożliwia uzyskiwanie wartości tolerancji średnicy cylindra

na poziomie około 0,25 (µm) oraz minimalnych odchyłek błędów kształtu (kołowość, walcowość). 

Struktura powierzchni cylindra po honowaniu odpowiada parametrom materiału rodzimego (fabrycznego).

Nie wykazuje mikropęknięć, przypaleń i zniekształceń. Honowana powierzchnia charakteryzuje się lepszymi

własnościami smarnymi i wydłużoną żywotnością w porównaniu z powierzchnią wytaczaną lub szlifowaną.

W procesie regeneracji silnika w naszym warsztacie technologia honowania jest stosowana do obróbki:

cylindrów, korbowodów, obsad łożysk wału korbowego, prowadnic zaworowych, łożyskowania wałka rozrządu.

Do procesu honowania używamy oryginalnych najlepszych na świecie honownic amerykańskiej firmy SUNNEN.  

  

 

 

Wytaczanie (popularnie nazywane szlifem cylindra) jest procesem polegającym na takim zwiększeniu średnicy

cylindra, by mógł w nim pracować nadwymiarowy tłok. Wytaczanie wykonuje się również w przypadku wymiany 

tuleji cylindra. Tulejowanie wykonuje się w przypadkach kiedy nie są dostępne tłoki nadwymiarowe, oraz w 

przypadku kiedy zużycie tuleji jest większe niż dostępne nadwymiary tłoków. Tulejowanie wykonujemy również

we wszystkich blokach aluminiowych silników 2,5 TDI samochodów Vw T5 i Touareg, oraz 5,0 TDI.